Portal Changelog

Dette er nytt

En oversikt over de nyeste portalfunksjonene, produktforbedringer, designoppdateringer og viktige feilrettinger.

7. oktober, 2025

Rapporter

Ansatte kan nå lage detaljerte rapporter direkte i MyKid ved hjelp av forhåndsdefinerte maler. Dette hjelper ansatte med å dokumentere viktige møter og hendelser.

Hver rapport kan kobles til ansatte, foreldre og barn, noe som gjør det enklere å holde alle oppdatert på den samme informasjonen. Rapporter består av ulike spørsmål som gir mulighet for strukturerte og fleksible svar.

Ved lansering er det tre maler:

  1. Startsamtale
  2. Foreldresamtale
  3. Hendelsesrapporter

Flere maler vil fortløpende bli tilgjengelig. Den nye funksjonen finnes fra meny-valget «Barna».

4. juni, 2025

Nye fraværstyper for barn

Ansatte kan nå registrere følgende på barna:

  1. Inne og Ute – for å gi ansatte oversikt over hvilke barn som er inne i barnehagen, og hvilke som er ute.
  2. Sendt hjem på grunn av sykdom – dersom barn må hentes på grunn av sykdom. (Vil også vises under Statistikk -> Oppsummert ferie og fravær for barn)

Dette er kun tilgjengelig for ansatte, og vil ikke vises for foresatte.

19. februar, 2025

Utstyrs kalender

Ansatte kan nå enkelt administrere og reservere ressurser i barnehagen gjennom et booking-system. Her kan dere opprette og kategoriser ressurser i tre grupper:

Kjøretøy (f.eks. busser eller varebiler)

Utstyr (som laptoper, kameraer og projektorer)

Rom (møterom, aktivitetsområder osv.)

Når ressursene er opprettet, blir de integrert i booking-kalenderen slik at ansatte enkelt kan se og planlegge reservasjoner.

Kalenderen gir en tydelig oversikt over alle planlagte bookinger. Denne funksjonen forenkler ressursstyringen og bidrar til en smidigere hverdag!